Není tomu dávno, co se velmi živě diskutovalo o státních maturitách. Všichni všechno projednávali a řešili, mluvili o datu, kdy by se mohli poprvé státní maturity vyzkoušet, ale ve skutečnosti z toho spíše plynul dojem, že nikdo vlastně neví, jak to s nimi bude. I když možná to nebyl jenom dojem. Na státní maturity mám takový názor, že pro české školství by to nebyl zrovna dobrý nápad. Ale kolik dobrých nápadů vlastně od našich představitelů přichází. Celý článek
Jak si zapisujete poznámky o výkladu? Vedete si sešit a nebo si zakládáte papíry do desek, které se většinou používají na vysokých školách. Máte poznámky systematicky řazené? Vyznáte se v nich? Neztrácíte je? Víte na jaké stránce co hledat? Ne?! Celý článek
„Fazole“, vysvětlila mi vrchní kuchařka obsah mého talíře, když jsem se po pětiminutové bezúspěšné snaze o identifikaci konečně přišla zeptat. Neměla jsem ani nejmenší chuť jí to věřit a ještě menší chuť předložené jídlo pozřít. Co tedy dělat? Aha, ano. Věštit! Celý článek
Mám takový dojem, že učitelům už známky nestačí. Buď jim přijde stupnice od jedné do pěti nedostačující, nebo se snaží vcítit do Jana Ámose Komenského a místo „škola hrou“ propagují názor „moderní hodnocení snadno a rychle“. Celý článek
Nikdo nezná jeho hranice, nikdo ho nikdy v hmotném světě neviděl, ale přesto v něm mnozí prožijí svoje životy. Jako by se sami bránili realitě. Jsou oproti ostatním ve výhodě nebo nevýhodě? Celý článek
Mám zůstat až do devítky na základní škole, nebo zvolit raději náročnější variantu a přihlásit se na víceleté gymnázium? Právě tuto otázku každoročně řeší žáci pátých a někdy i sedmých tříd. Celý článek
Podklady pro seminární práce
Kdo si ve škole víc vytrpí?
Žáci od učitelů