Jak začít na Vysoké škole

3. listopadu 2008, Markéta Srbová

Jak začít na vysoké škole, to je podle mne otázka, která trápí mnoho studentů prvních ročníků. Na které přednášky chodit a na které ne, jak se u kterého vyučujícího chovat a co na něj platí a nakonec, jak kterého oslovovat.

Sama jsem studentkou prvního ročníku na Slezské univerzitě v Opavě a shodli jsme se s více lidmi, že je sice super pobavit se o docházce s vyššími ročníky, ale stejně to nejlépe pozná každý člověk sám. Někdo potřebuje chodit na přednášky, protože se mu špatně učí ze zaslaných či stažených skript a jiní zase nesnáší poslouchání některých vyučujících. Ano, je otravné poslouchat otázky typu: ,,Jaký je Váš názor kolegové?“ a pak se nakonec dozvědět, že je úplně špatný a nadále v hodině poslouchat monolog vyučujícího, ale i tak je podle mě lepší přijít na to sám a ne dát na cizí rady. Každý člověk se učí jinak a je pro něj lepší něco jiného, vždyť právě proto jsme každý jiný.

Nejen pro mě, ale i pro mé spolužáky či kamarády na jiných vysokých školách je také velmi těžké přijít na to, jak daného vyučujícího oslovovat. Zda jen příjmením, nebo by bylo lepší naučit se všechny tituly? Upřímně řečeno, na to jsem prozatím nepřišla, ale dle mého názoru by mělo stačit oslovení pouze příjmením, protože učit se veškeré tituly svých vyučujících je opravdu nemožné. Oni si nás taky nepamatují, tak proč bychom museli my.

No a posledním, ale také asi nejzásadnějším tématem je chování. Myšleno naše jednání a projevy v hodinách. Jestliže máme být aktivní, nebo spíše pasivní, máme se prosazovat, nebo se spíše snažit být ,,neviditelnými“. To vše zajímá určitě každého nového studenta a jistě nejen vysoké školy. Slýcháváme spousty pomluv či naopak vychvalování určitých vyučujících, ale zase jak už jsem výše uvedla, každý by si měl udělat názor sám. Je pravda, že pokud se o někom opravdu šíří jen samé pomluvy a ne moc lichotivé poznatky z vyučování, nejspíše to bude pravda, ale pokud někteří tvrdí to a druzí ono, jde opět jen a pouze o subjektivní pocit osoby, která něco takového šíří. Proto s tímto člověkem můžeme mít jak kladný, tak i záporný vztah, jde jen o to, jak tomu druhému ,,padneme do noty“ svým chováním, vzhledem, vystupováním a tak dále. Je to však i naopak. Prostě oboustranné sympatie.

Proto radím všem novým studentům ať už vysokých či jakýchkoliv jiných škol, chovejte se přirozeně, nedávejte o sobě ihned vědět, ale dávejte pozor, soustřeďte se co se děje, jak se vyučující chová k ostatním a samozřejmě i k vám. Podle toho po pár vyučovacích hodinách zjistíte, co a jak si můžete dovolit, co říct a kdy radši mlčet. Takto získáte velmi mnoho informací, které Vám pomohou možná více, než přemíra informací ve Vašich hlavách, které budete potřebovat ke zkouškám.

Kamarádka mi vykládala, že málem proletěla u zkoušek, ale její záchrannou byl referát, který k dané vyučující měla. Ta z něj byla tak unesena, že oné dívčině dala zápočet i bez přemíry informací. V žádném případě tady nechci psát o tom, že se dotyčná slečna neučila a spoléhala na první dojem, který s referátem jistě udělala, ale spíše na to, že ne vždy se stihneme připravit na zkoušku na 100 %, ať už z jakéhokoliv důvodu, ale může nám pomoci tento první dojem. Všeobecně je známo, že záleží na tom, jak se uvedeme a opravdu můžeme vidět, že to funguje.

Takže moje rada na závěr, ať vysoká, střední či základní, všechny školy jsou ve své podstatě stejné. Jaký si to uděláš, takový to máš….Takže přeji všem mnoho štěstí a doufám, že se Vám to bude líbit a některým možná i trochu pomůže.

Autorka je studentkou 1. ročníku Slezské univerzity v Opavě

Diskuze na téma Jak začít na Vysoké škole

:) :( :D :p :| :O ;) 8) X) :_( :$ :@ :Z

Pro odeslání příspěvku se můžeš přihlásit nebo odeslat anonymně pod přezdívkou. Pro přihlášení musíš být zaregistrovaný. U příspěvků neregistrovaných nebo nepřihlášených uživatelů se zobrazí IP adresa.

Jméno nebo přezdívka:
Opiš kontrolní kód: Kontrolní kód

Příspěvky obsahující vulgární výrazy, komerční odkazy nebo odkazy nesouvisející s tématem budou smazány.

seminarky bez prace

Podklady pro seminární práce

Hodnocení článku

3,2
Oznámkuj článek jako ve škole
1 2 3 4 5
Známkovalo 1674 čtenářů

Další články tohoto autora