Jsou sešity dobrou učební pomůckou?
23. dubna 2008, Dáša Andělová
Jak si zapisujete poznámky o výkladu? Vedete si sešit a nebo si zakládáte papíry do desek, které se většinou používají na vysokých školách. Máte poznámky systematicky řazené? Vyznáte se v nich? Neztrácíte je? Víte na jaké stránce co hledat? Ne?!
Od profesorů často slýchám, že dobře vedený sešit dokáže mnohanásobně pomoci při učení. Jistě je to pravda, ale řekněme si upřímně, kdo z nás má čas si během hodiny vést poznámky úhledně, systematicky a podtrhávat každé důležité datum, událost či osobnost. Já tedy ne. Jistě v nějakých předmětech si na to dbám, tedy hlavně u těch, kde si profesoři rádi vybírají sešity na kontrolu.
Můj nejhorší sešit je asi matematika. Na začátku jsem se snažila mít úhledné grafy goniometrických funkcí. Přehledné, dokonce barevně zvýrazněné, když ale otočíte o deset stránek dopředu, zarazí vás asi sedm druhů rukopisu (a přitom jsou všechny moje). Barevnost obrázku jakoby se kamsi vytratila a počítané příklady, několikrát přeškrtané, doslova zaplavují celou stránku, že nevíte kde je jich začátek a kde konec…
U nás na škole si většina studentů zavedla již zmiňované desky, ale přináší to výhody? Podle mě ani moc ne. Anti příkladem je má spolužačka, která píše pokaždé na jinou stránku, má vše přeházené a nikdy nemůže najít poznámky z minulých hodin (i když to já dělám i v sešitech). Potom se nemá z čeho učit a diví se, že má špatné známky.
Výhody jsou asi takové:
- Do školy nemusíte tahat celé sešity, díky nimž máte pak bolavá záda. (Ale desky také nejsou zrovna nejlehčí. Jediným řešením je nechávat si nepotřebné sešity a učebnice ve škole ve skřínce, teda pokud ji máte.)
- Když píšete test a musíte si vzít vlastní papír, „deskaři“ vám vždy mohou jeden vytáhnout a vy si nemusíte trhat papíry ze sešitů, takže alespoň k těm oslím uším na vašich sešitech nepřibudou potrhané stránky.
- Deskami můžete praštit drzého spolužáka, který vám opisuje test, na který jste se včera do půlnoci šprtali, a se svými znalostmi se zrovna nemáte chuť dělit…
a jistě by se našlo mnoho dalších…
No a jak to máte vy? Máte v poznámkách pořádek?
Autorka je studentkou 3.ročníku gymnázia Na Pražačce v Praze 3, Žižkově.Přečti si také:
Diskuze na téma Jsou sešity dobrou učební pomůckou?
- [5] Denča (84.16.106.34), 25. října 2008 10:24
-
Mslím si že ano a nemusejí být ani nijak vzroné, stačí, když se v nich člověk vyzná.Mám na škole na všechno sešit, kromě hudebky. Doplňujeme si věci od prváku až do 5.A a to se "desky" vyplatí.Jde jen o to co komu vyhovuje.

- [4] Gombi Peťas (217.117.217.226), 14. května 2008 20:23
-
uceni - bléé já se doma teda neucim alepodle me je jedno jestli deskynebo sesit obojí je na prd. ! - [3] zac (89.203.136.66), 3. května 2008 13:52
-
Používám notebook.
Když spolužák potřebuje poznámky jednoduše mu je pošlu, nebo naopak, pokud něco potřebuji doplnit já, není v tom nejmeší problém. Některé předměty jako třeba matematika, se sice takhle psát nedájí, ale u většiny ostatních je počítač to ideální řešení. Nemluvě o všech dalších výhodách, které má počítač při hodinách
- [2] Luck (88.100.98.16), 27. dubna 2008 00:40
-
Tak já osobně maxmálně preferuju desky, protože to přináší řadu výhod. Když chybíš nebo zapomeneš sešit, tak jen přiložíš nebo vložíš okopírované a nemusíš nic vlepovat. Když organizuješ nebo třídíš poznámky, listy v deskách můžeš libovolně přeházet / vložit jiné / vytáhnout si ty, které aktuálně potřebuješ. Každý, kdo to zkusí je pak v pohodě. Myslím, že i tvá kamarádka si najde svůj styl a pak se naplno odprostí od sešitů. Pak si také myslím, že přehnaně dobrou úpravou sešitů či listů člověk jen ztrácí čas. Není důležité, jestli je graf v matice třemi barvami a podle pravítka, ale jestli je z něj poznat to, o co v něm de. Když si ho totiž črtneš od ruky, tak získáš čas na pochopení látky zatímco ostatní budou zápasit s pravítkem, čárama a miliónem barviček, aby z grafu byla nakonec duha všech barev a zmeškají třeba kousek důležitého výkladu a tak :)
- [1] platinka (88.102.224.80), 23. dubna 2008 20:05
-
Sešity jsou určitě tou nejlepší pracovní pomůckou, bez nichy bych se asi u některých předmětů neobešla. Naopka některé si ani nepíši, protože z výkladu učitele není možné si cokoli zapsat. A radši se učím z učebnice. a ještě k tomu neustále vytahuji sešity z minulých ročníků a jsou mi užitěčné.
studentka střední školy cestovního ruchu.16 let.