Typy učitelů

13. června 2007, Mape

Určitě si také své vyučující škatulkujete. Během školních přestávek, postávání v hloučcích na chodbách si sdělujte názory na vaše oblíbené či méně oblíbené pedagogy. Každému vyhovuje někdo jiný. Někdo chce projít takříkajíc „na pohodu“, jiného mrzí, že nic neumí. A to především z toho důvodu, že jej čekají přijímací zkoušky nebo další studium.

Napadá mě několik druhů učitelů. Třeba v nich poznáte někoho i vy. Jen teď by se hodilo upozornit, něco na způsob úvodu „Troškova Kameňáku“. „UPOZORNĚNÍ: osoby zde uvedené jsou zcela smyšlené, avšak varujeme, je možné, že v nich někoho poznáte, v tom případě vězte, že jde o podobnost čistě náhodnou.“

Vypravěč

Tak to je učitel, který podává svůj výklad jako pohádku, příběh. Souvisle hovoří o daném tématu a dokáže si získat posluchače, třeba i tím, že rád zmiňuje perličky, které se více či méně k tématu vážou. Učitel vypravěč je všeobecně většinou oblíbený. Někdo si z jeho hodin dokáže hodně odnést, neboť rád poslouchá. Někdo si odpočine, třeba i trošku popustí víčka.

Omílač

Tak to je u mě tragický zástupce vyučujících. Problém je udržet pozornost, když omílač spustí svůj „kolotoč“. Co mě dokázalo už na začátek hodiny připravit o náladu, bylo to, že někdy pedagog ještě ani nezavřel dveře od třídy a už začal výklad. Kdyby třídy neměly dveře, možná by už hned po opuštění svého kabinetu začal s probíráním tématu. Navíc ještě tento typ nemá moc posluchačů. Hovoří stále stejným tempem a stále stejným tónem. Spustí kolotoč a celou hodinu si pečlivě hlídá, aby jej nic nevyrušilo z klidného a uzívaného projevu. Takové hodiny vůbec neutíkají, pokud nemáte pod lavicí co číst, nebo váš parťák na piškvorky nepřišel do školy.

Přetahovač

Tak to není silák, který by se svými svěřenci přetahoval o žákovskou knížku nebo třeba tahák. Je to učitel, pro něhož nemá vyučovací hodina 45 minut, ale rovných 55 minut, v lepším případě jen 50 min. Už tímto krokem si získává „protivníky“, tedy ty, kteří po uplynutí „věnovaného času“ patřičným způsobem dávají najevo, že je již přestávka. Přetahovač má ale neuvěřitelnou zálibu terorizovat třídu a dále vykládat, jako by se „nechumelilo“. Chce to nervy z ocele, protože studenti si svou přestávku hlídají a dávají najevo, že už je jejich čas.

Vtipálek

Jo tak to jsou všeobecně oblíbení učitelé. Na jejich hodiny se třída těší. Dost často zpestřují výklad svými historkami, co se jim kde přihodilo. Občas je napadne nějaký ten vtip, který se k tématu hodí třeba jen okrajově, ale třída je za něj vděčná.

Nestíhač

Klasika, nestíháme s nimi probrat látku. Už je konec školního roku a my jsme teprve v polovině učebnice. Tak to pak honem doháníme tím, že zbytek je jako samostudium, takže většinou do zbytku látky nikdo nepronikne. Studenti většinou pak ani neví, o čem se píše v závěru učebnice. Protiklad nestíhače jsem nikdy na škole nepotkala. Že by někdo jel tak rychle, že by byl napřed? Tak na nikoho takového si nevzpomínám.

Jdoucí s dobou

Stručná charakteristika? Potištěné papíry. „Moderní“ vyučující nám vždy nosil hromady papírů, které jsme si měli okopírovat. Nebo nám posílal e-mail s probíranou látkou, nebo odkazem na stránky, kde lze studijní materiály nalézt a vytisknout. Ulehčuje tím práci studentům, kteří během jeho výkladu nemusí závodit, zda stihnou vše důležité poznamenat. Pak také je rozdíl mít něco naškrábáno v sešitě anebo přehledně zpracované a vytištěné. Studentům stačí jen koupit si zvýrazňovač a podtrhávat si to, co považují za důležité. Toto ocení i nepřítomní studenti, kteří vědí, co se bralo a nemusejí shánět sešit, ze kterého by si látku dopsali nebo okopírovali. Tento vyučující do hodin nosí třeba i notebook a promítá studentům prezentace, obrázky nebo v hodině matematiky třeba grafy.

Doufám, že jste své učitele zařadili, pokud jste je zde nenašli, zkuste do diskusního fóra napsat, které další typy vás napadají. Pokusím to nějak rozvést, třeba by to dalo na pokračování.

Diskuze na téma Typy učitelů

:) :( :D :p :| :O ;) 8) X) :_( :$ :@ :Z

Pro odeslání příspěvku se můžeš přihlásit nebo odeslat anonymně pod přezdívkou. Pro přihlášení musíš být zaregistrovaný. U příspěvků neregistrovaných nebo nepřihlášených uživatelů se zobrazí IP adresa.

Jméno nebo přezdívka:
Opiš kontrolní kód: Kontrolní kód

Příspěvky obsahující vulgární výrazy, komerční odkazy nebo odkazy nesouvisející s tématem budou smazány.

[6] hopík (89.176.68.41), 23. listopadu 2013 20:47
Šprtka, co píše nazívat s í??? no, to mě podrž!! A co šprtáš?? Čeština to rozhodně není!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:O
[5] Anonym (212.111.4.122), 20. prosince 2007 18:12
no ještě si zapomněla na jeden typ a to poznámkovač neboli nervák.....to je každou hodinu alespoň 6 poznámek (už to máme napočítaný)...no i já mám od ní dkonce 3 poznámky...a to jsem prej "šprtka" jak mě nazívají ostatní...:)
[4] Anonym (158.196.159.28), 18. prosince 2007 15:34
k poslední typu.... nepřipadá mi to tak super mít vše zpracované a jen se to pak našprtat nazpaměť... co se učím potřebuju pochopit a pochopím jen ze svého systému zápisků...
[3] Anonym (89.176.244.59), 24. listopadu 2007 17:20
My máme učitele..který je hodně neoblíbený, pořád má "vtipné" poznámky, které sou ovšem trapné...někdy dokonce zabásní něco trapného... a on jedinný je ten kdo se tomu směje... Má pár oblíbenců, kterým se věnuje a na ostatní s prominutím se*e...a zadává nesplnitelné úkoly, protože ho baví ten fakt, že to nedokážeme... Nikdy člověk neví, co myslí vážně... je to tělocvikář...:(
[2] Anonym (213.151.78.226), 29. června 2007 13:49
:p své učitele sem našla ale pořád mám pár které nevím kam zařadit :p:D
[1] Anonym (213.168.176.57), 21. června 2007 10:21
co učitel Kužel

seminarky bez prace

Podklady pro seminární práce

Hodnocení článku

2,8
Oznámkuj článek jako ve škole
1 2 3 4 5
Známkovalo 2671 čtenářů

Další články tohoto autora